اطلاعیه : قوانین، شرایط و سیاست حریم خصوصی بروزرسانی شد. ادامه استفاده از سایت به منزله پذیرش است.

بروزرسانی Matchmaking

The Summer Scrub

یک سیستم جامع Matchmaking یکی از مهمترین عوامل برای لذت بردن از بازی کردن Dota می باشد, بدون توجه به اینکه چه هیرو یا نقشی (role) را ترجیح می دهید. در بروزرسانی امروز که سامل برخی تغییرات مهندسی در هسته سیستم matchmaking است امکان ایجاد تغییرات بزرگتر و قابلیت های بهتر برای تحلیل می باشد. در طول سال آینده, وقت بیشتری را برای تمرکز در جنبه های مختلف matchmaking پرداخته خواهد شد مانند : تعادل درون تیمی, رفتار بازیکنان, تجربه جدید بازیکنان, رفتارهای سوء استفاده (abusive), خریداران اکانت, جنبه های بازیهای تیمی و دوستانه, پویایی سازی بیشترین MMR در matchmaking, و موارد دیگری که باعث لذت بردن از تجربه بازی کردن Dota برای تمامی بازیکن های هر سطحی. در این پست بلاگی تصمیم گرفته شد تا عمیق تر به تغییرات در بروزرسانی امروز پرداخته شود و افکار مدنظر را توضیح دهیم.

بخش اول :

در matchmaking هدف یافتن بهترین تعادل در بین همه جنبه های مختلف و عوامل میباشد. به منظور کمک به پیشرفت در یافتن مجموعه معاملات صحیح, بروزرسانی امروز تغییرات آزمایشی مختلفی را شامل می شود که تا پایان فصل ادامه خواهد داشت. نزدیک به پایان فصل, ما یک تماس مستقیم جهت دریافت بازخوردها در مورد چگونگی عملکرد تغییرات را ایجاد خواهیم کرد و از آن بازخوردها استفاده خواهیم کرد, به همراهداده هایی که در این مدت جمع آوری می شود,استفاده جهت کمک به فصل آینده خواهد شد. همچنین بر روی ویژگی های دیگری کار خواهد شد, مانند تشخیص بهتر Smurf ها و دیگر رفتارهای سوء استفاده کننده (Abusive) را شناسایی خواهیم کرد.

بخش دوم :

اولین آزمایش از بین بردن مفهوم جداگانه MMR های Solo و Party خواهد بود. انتظار بر این است که این بحث برانگیزترین مولفه در بروزرسانی امروز باشد, زیرا در گذشته انتقادات عدلانه ی ضعیفی درباره آن شنیده شد. کاملا نمی توان اطمینان حاصل کرد که نتیجه این تغییر خوب خواهد بود, بنابراین میخواهیم که منتظر بمانید تا پایان فصل زمانی که بازخوردها و داده ها راجع به تحوه بازی از بازیکنان جمع آوری شود. دو جنبه عمده با این تغییر وجود دارد : 1) بازی تیمی و جنبه اجتماعی و 2) ارزش و صحت ارزش بر روی مقدار MMR.

بخش سوم :

برای جنبه بازی تیمی : فکر می کنیم که برای شما بسیار مهم است که از بازی با دوستان خود نا امید نشوید. این بازی بیش از حد بر بازی انفرادی تاکید دارد و مکانیزم پاداش اجتماعی قوی برا این امر ایجاد می کند, که باعث می شود بسیاری از بازیکنان ترجیح دهند بازی را به تنهایی نسبت به دوستانشان انجام دهند. ما معتقدیم که تعصب به مرور زمان باعث بازی منفی و نارضایتی بیشتر هنگام بازی Dota شده است. علاوه بر این, Dota یک بازی تیمی سنگین است و ما میخواهیم این جنبه را در سلسله مراتب ارزشهای قویتر همزبانی در نظر بگیریم. رویکردهای دیگری را برای انگیزه های دوستی و تیمی در نظر گرفته ایم, اما آنها تمایل داشتند که کاری ضعیف انجام دهند و این باعث می شود که واقعا با بازی کردن با دوستان پاداش دهیم و فقط در مورد مسئله صحبت کردیم.

بخش چهارم :

برای جنبه صحت ارزش MMR : تشخیص داده می شود که اگر یک مسابقه دارای Solo MMR با Party MMR باشد در اینجا یک معادله کیفیت از داده های MMR وجود دارد. بیشتر مسائل مربوط به این موضوع را فکر میکنیم بتوان با الگوریتم های بهتری حل کنیم. مورد معمول دیگر بازی با یک دوست است که MMR آن بالاتر از شماست, انتظار می رود که باعث شود MMR شما بالاتر برود. در حالی که در سیستم matchmaking قبلی حداقل تا حدودی بوده است, آخرین نسخه ما نسبتا به خوبی به این مسئله پرداخته است. اطلاعات کافی داریم تا مسابقات را برای شما تشکیل دهیم که با انتخاب دقیق آرایش حتی برنده شوید. در سطح پایه, فکر کردیم که از نظر ریاضیاتی میتوانیم از این اعتماد به نفس بالا برخوردار باشیم که با بازی کردن با یک دوست نباید بر روی میانگین مقدار MMR شما تاثیر گذاشته شود با یک متعادل سازی Matchmaker. آزمایش هایی انجام شده است تا مطمئن شویم که این مسئله بصورت صحیح در این بروزرسانی پیاده سازی شده, با این حال احتمالا کارهایی بیشتری در اینجا نیاز است و به ادامه جنبه های مختلف آن در این دوره آزمایشی پرداخته خواهد شد.


می توانید جزئیات بیشتر در مورد این بروزرسانی را در اینجا مشاهده نمایید. با توجه به اینکه متن ترجمه شده توسط Google و Bing هست بنابراین متن اصلی را از طریق سایت رسمی مشاهده نمایید 🙂


مختصر توضیح درباره این بروزرسانی :

حتما از کسانی هستید که دوست دارید MMR خودتون رو افزایش بدید. بیشتر اوقات در افزایش MMR با مشکل بازیکن ها برخورد خواهید کرد که برخی از آنها : اکانت خرده اند یا Abusive و یا گاهی اوقات Smurf هستند و باعث می شود که شما از بازی کردن Ranked لذت نبرید. بنابراین در این بروزرسانی Dota سعی بر این داشت که این مشکل را تا حدودی برطرف نماید.

هر چند که به گفته خود Dota این راه حل ممکن است فعلا مناسب نباشد پس بنابراین یه مدت بصورت آزمایشی در حال اجرا هست تا بازخورد کاربران و داده های بازیها جمع آوری شود و بهترین تصمیم گرفته شود.

در کنار اون بحث بازی با دوستان را مطرح کرده که ما همیشه در این مورد مشکل داریم. البته بیشتر مسئله بر روی Ranked هست. که در این مورد تغییرایت نیز داده شده است. تا بتونید با لذت بیشتری با دوستان خودتون بازی کنید.

همانطور که در اخبار گذشته هم بحث شد Dota بیشتر تا مدتی بر روی این قبیل بروزرسانی ها تاکید خواهد کرد تا عملکرد بازی را بهبود بخشد. دیدگاه خودتون درباره تغییرات رو در استریم و دیدگاه های همین خبر ارسال نمایید تا در آینده مورد بحث قرار بگیرد. 🙂


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *