اطلاعیه : قوانین، شرایط و سیاست حریم خصوصی بروزرسانی شد. ادامه استفاده از سایت به منزله پذیرش است.

بروزرسانی Matchmaking برای فصل بعدی Rank

Matchmaking Update for the Next Ranked Season

فصل جدید Rank در اینجاست. بلاگ امروز در مورد تغییراتی که انجام داده می شود و همچنین چیزهایی که هنوز دوتا درباره آنها فکر می کند خواهد بود. تغییرات این بروزرسانی طی دو روز آینده به تدریج اعمال می شود برای از بین بردن اشکالات. قسمت Calibration فصل جدید این پنجشنبه آغاز می شود.

تناسب نقش

یکی از مشاهدات بزرگی که از زمان بروزرسانی قبل وجود داشت این بود که مسابقات با نقش های غلط تاثیر معنی داری بر کیفیت بازی داشته است. نمونه ای از این مسئله زمانی است که بازیکن میانی (Mid) برای یک تیم بالاترین رتبه را در تیم خود دارد و بازیکن میانی در تیم دیگر کمترین رتبه را دارد. این امر باعث می شود بازی ها واقعا بی ثبات و لذت بخش نباشند. در گذشته اولویت بندی بین دو تیم را به عنوان یکی از اصلی ترین معیارهای سازگار برای داوری موفقیت در در اولین قرار دادیم, اما به عنوان بخشی از این بروزرسانی در حال تغییر اولولیت های آن هستیم. اینک تاکید زیادی بر این خواهد شد که اطمینان حاصل شود که نقش ها بیشتر از سایر معیارها در متقارن هستند. این همچنین موضوعی خواهد بود که ما طی هفته های آتی به بررسی و تکرار آن خواهیم پرداخت تا اطمینان حاصل کنیم که ساختار جستجوی الگوریتم به درستی تنظیم شده و بهینه شده است.

پیش نویس گزارش نقش

برای کمک به اطمینان از اینکه هرکس نقشی را که برای صف (هنگام جستجوی Match) خود را به درستی بازی می کند, این بروزرسانی شامل گزارش عملکرد در زمان Draft و در طول دقایق اولیه شروع بازی است. با شروع بروزرسانی امروز, با استفاده از این اطلاعات به همراه مکانیسم های شناسایی دیگر, در مجازات بازیکنانی که از سیستم سوء استفاده می کنند(Abusers و Punishing) بسیار تهاجمی خواهیم بود.

Core and Support Ranks

برخی مهارت ها و دانش پایه اولیه بین نقش های Support و Core هستند. بنابراین با جداکردن این دو گزینه ایده خوبی برای ما به نظر نمی رسد, مانند این است که اطلاعات ارزشمندی را در مورد بازیکن از دست بدهیمو همچنین ترویج برخی از انگیزه های انحرافی را انجام دهیم. به این ترتیب, هنگامی که یک بازی را به عنوان یک نوع از نقش بازی برنده می شوید یا از دست می دهید, MMR نوع دیگر را نیز درصدی از سود یا ضرر آن بازی به روز خواهیم کرد. ما با در نظر گرفتن بهترین تعادل, این نسبت را با گذشت زمان متعادل می کنیم.

موج Ban

این بروزرسانی شامل چند تغییر در مورد موج ممنوعیت (Ban) برای بازیگران بد است. اولین موج ممنوعیت بازیکنان با نمره رفتاری فوق العاده کم است. ما به طول منظم امواج ممنوعیت را برای کاربرانی که در این درصد کمی از جامعه قرار می گیرند, انجام خواهیم داد. کاربرانی که به این سطح پایین از رفتار در بازی می رسند, خیلی بیش از حد مالیات بر سایرین دارند و تحت تعقیب نیستند. مورد دوم که کاربران امروز ممنوع خواهند شد برای هرکسی است که از نقض توافق نامه سرویس استیم تشخیص داده شده و برای جلوگیری از خرید یا فروش اکانت استیم می باشد. خرید اکانت برای به دست آورد رتبه بالاتر یا پایین مجاز نیست و باعث می شود عوارض جانبی منفی برای تجربه بازی دیگران داشته باشد. این همه اکانت فروخته شده , اما ما فکر میکنیم به اندازه کافی اقدامات را انجام می دهیم. ما همچنین بازیکنانی را که با استفاده از سوء استفاده شناسنایی شده اند, ممنوع می کنیم تا سایر بازیکنان مزیت بدست آورند. در هفته های آینده, ما الگوریتم های تشخیص این رفتارهای سوء استفاده را اصلاح خواهیم کرد و شروع به صدور ممنوعیت های هفتگی می کنیم که بدون اطلاع قبلی برای نقض اکانت می نمایند. اکانت هایی که ما ممنوع می کنیم اکنون شماره تلفن همراه را نیز بطور دائمی در لیست سیاه قرار می دهیم تا از دسترسی به Ranked Matchmaking آنها جلوگیری نماییم.

Smurfs

ما می دانیم که اخیرا اکانت های Smurf افزایش یافته است. ما احساساتی را که بازیکنان نسبت به این موضوع ابزار کرده اند با شما در میان می گذاریم و حل آن نیز برای ما یک اولین بالا است. یک راه حل واحد وجود ندارد که بتواند به راحتی این مسئله را برطرف کند, اما امیدواریم که ترکیبی از جندین تغییر مختلف با گذشت زمان, اثرات منفی و فرکانش آن را کاهش دهد.

اولین تغییر در این زمینه استفاده از تایید شماره تلفن است. ما یک حفره پیدا کرده ایم که به تعداد زیادی از کاربران این امکان را می دهد بدون داشتن شماره تلفن منحصر به فرد متصل, در بخش Ranked بازی کنند. ما این اشکال را برطرف کردیم و هرکاربری که حساب خود را به درستی تنظیم نکرده باشد, تا زمان برطرف شدن از امکان جستجوی صف (Ranked Que) جلوگیری خواهیم کرد. این امر همچنین روی اکانتهایی که به طور فعال در Matchmaking Ranked فعال هستند تاثیر می گذارد, نه اینکه فقط روی اکناتهای جدید در پیش رو.

ما همچنین مکانیسم اعطای دسترسی به Ranked را تغییر می دهیم. به جای تعداد مشخصی از بازیها, ما در حال تغییر دادن به صورت یک زمان هستیم و آن به اندازه 100 ساعت زمان بازی کردن افزایش خواهد یافت. کاربرانی که قبلا بدون برآورده کردن این شرایط دسترسی به Ranked را دریافت کرده کرده باشند, تا زمانی که زمان کافی بازی نداشته باشند امکان شرکت در Matchamking Ranked را نخواهند داشت.

رویکرد کلی ما در مورد Smurf ها این است که سعی کنیم اکانتهایی را که عملکردشات بالاتر از حد انتظار است به رتبه صحیح خود برسانیم. اولین تغییر در این محور, تنظیم MMR به بیش از 25 امتیاز مثبت یا منفی است وقتی تشخیص دهیم که کاربر به طور واضح عملکرد واضح از خود دارد (براساس عملکرد هیرویی که بازی می شود معمولا در یک رتبه معین). این روند در حال انجام است زیرا ما در تشخیص این امر بهتر می شویم, اما از تجزیه و تحلیل داده هایی که تاکنون انجام داده ایم, فکر می کنیم با استفاده از این موارد می توانیم پیشرفت کنیم. این تغییر برای چند روز ساکت خواهد بود زیرا پس از تایید فعال می شود. تغییر دیگری که ما ایجاد می کنیم این است که ما چگونه MMR را رتبه بندی میکنیم برای اکنتهای جدید. با استفاده از ساعت بازی ما دسترسی هایی به Ranked اضافه می کنیم, از عملکرد تاریخی اکنات شما استفاده خواهیم کرد تا شما در رتبه اولیه دقیق تری قرار دهیم. در گذشته یک راه حل اولیه بسیار پایین را معرفی کردیم, فکر می کنیم از طرف ما اشتباه بود است, زیرا باعث شده که قبل از رسیدن به یک رتبه دقیق تعداد زیادی از بازی ها را تحت تاثیر قرار دهد.

با پیشروی پیش رو, ما وقت بیشتری را برای تشخیص زنده رفتار Smurf ها می گذاریم. امیدواریم این امر به ما امکان دهد اکانتهای شناسایی شده را دوباره در یک حساب برای کالیبره کردن مورد تهاجم قرار دهیم , در حالی که تعداد بازی های خراب شده در روند را کاهش دهیم, در صورت تنظیم بسیار سریعتر در MMR دقیق. علاوه بر این اعتبارسنجی مجدد, ما همچنین می توانیم اکانتهایی را برای Booster ها سو, استفاده کننده از مکانیک بازی را شناسایی و ممنوع کنیم.

تغییرات متفرقه

برای کمک به کاهش سردرگمی نقش در هنگام جستجو به عنوان Party, ما برایمواقعی که نقش های انتخاب شده ناسازگار هستند, مانند زمانی که دو بازیکن فقط یک نقش را انتخاب کرده اند یک پنجره اضافه کرده ایم.

در حالی که این بروزرسانی بازیکنان با نمره رفتار پایین را ممنوع می کنیم, ما همچنین تعداد Commend های موجود برای هر بازیکن را افزایش داده ایم تا بتوانید رفتارهای خوبی را در بازی های خود نیز تشخیص دهید.

افکار دیگر

چند تغییر کلی دیگر وجود دارد که مطئن نیستیم هنوز مورد نیاز هستند یا خیر, اما در دید ما هستند. ما فکر کردیم که ممکن است ایده خوبی باشد برای تکمیل این وبلاگ با اطلاعات به امید این که این گفتگو مفید باشد.

  • بازی های با MMR بالا : در حالی که ما در اینجا تغییراتی داریم که به طور مستقیم و غیر مستقیم کیفیت Matchmaking را بسیار بهبود می بخشد, ما این موضوع را از دیک مشاهده خواهیم کرد تا ببینیم آیا نیاز به تغییرات دیگری وجود دارد یا خیر.
  • Hard Support : برای تعداد بیشتری از براکت های MMR, اگر تعداد بیشتری از بازیکنان در انتظارHard Support باشند, زمان صف و کیفیت بازی به طرز معناداری بهبود میباشد. بسیاری از مسابقات فرعی که ما پیدا کردیم نتیجه این بود که بازیکنان کافی برای این نقش در صف حضور ندارند. ما در حال بررسی هستیم تا ببینیم که آیا راه حل هایی برای تشویق این مسئله موثر است یا خیر. ما همچنین می دانیم که اگر در صف همه نقش ها باشید Hard Support بدست خواهید آورد, و ما دوست داریم که اینگونه نباشد.
  • سو, استفاده کننده از نقش در صف : همانطور که در بالا گفته شد, ما در مجازات بازیکنانی که نقشی را که برای آن در صف انتخاب کرده اند بازی نمی کنند, بسیار تهاجمی تر خواهیم بود. اگر دریابیم که سوء استفاده از نقش با وجود این تلاشها ادامه داشته باشد, ما اجرای ممنوعیتهای مربوط به نقش را در نظر می گیریم که باعث می شود کاربر بعد از انجام بازیهای Low Pririty (بازی با اولین پایین) قرار بگیرید. امید ما این است که بعنوان نتایج سایر تغییرات ما اجرای چنین اقدامات ضروری نخواهد بود.
  • Smurf ها : Dota 2 یک بازی رایگان برای معرفی چالش های متخلف مرتبط با Matchmaking است. یکی از گزینه هایی که ما در مورد آن فکر کردیم این اسن که دسترسی به Ranked یک هزینه ورودی داشته باشد و دسترسی برای بازیکنانی که مرتبا بازی ها را خراب می کنند از دست می رود. ما همچنین ممکن است که مانند پدربزرگ برای سایر بازیکنان اطلاعات کافی داشته باشیم, اما ما در ارزیابی جزئیات اینجا خیلی عمیق نرفته ایم. اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا به عنوان یک راه حل نیز به آن نیاز داریم, امیدواریم که راه حلهای دیگر بتوانند در بهبود اکوسیستم Matchmaking تاثیر خوبی داشته باشند.

از نظر توسعه ما در حال حرکت روبه جلو هستیم, بیشتر از زمان معمول خود را صرف تمرکز روی کیفیت Matchmaking می کنیم. ما معتقدیم فرصتی برای بهتر کردن تجربه روزانه برای همه بازیکنان وجود دارد. ما مشتاقانه منتظر دیدن بازخورد شما در مورد این بروزرسانی هستیم, و همچنان در هفته های بعدی برای چگونگی بهبود Matchmaking بازخوردهای شما را می شنویم.


یه بروزرسانی فوق العاده برای کسانی که قبلا در MMR مشکل داشتند و یه توضیح کامل از دوتا در مورد این بروزرسانی پنجشنبه است.

به امید بهترین ها برای شما 🙂


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *